Sligro heeft in het eerste kwartaal van het jaar de omzet zien groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldde de onderneming donderdag in een tussentijds handelsbericht.
De omzetstijging was volledig toe te schrijven aan de divisie Foodservice, waar de opbrengsten aandikten van 386 miljoen naar 400 miljoen euro. Bij de tak Foodretail zakten de opbrengsten van 206 miljoen naar 205 miljoen euro, waarmee de totale omzet uitkwam op 605 miljoen euro. Exclusief het effect van overnames nam de omzet met 1,5 procent toe. Het bedrijf sprak geen concrete prognose uit voor de halfjaarcijfers die medio juli bekend worden.
Bij de EMTÉ-supermarkten kwam de autonome omzetgroei uit op 1 procent. Dat was onder meer het gevolg van acties en promoties waarvan de invloed volgens Sligro nog altijd groot is. Bij de divisie Foodservice was de omzetgroei exclusief overnames 2,5 procent.
Sligro gaf aan dat de eerste resultaten van de ,,vestigingen nieuwe stijl” aanslaan in de markt. Onlangs werd de Sligro in Enschede heropend, waarmee nu vier vestigingen via de hernieuwde formule werken.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl